| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Aäron

|
Geplaatst: Do 29 Jul 2010, 11:43 Onderwerp: Tapijten |
|
|
Beste Tapijten verkopers,
zal ik het even over de prijs hebben?
Die is schandalig laag
De prijs van 1.052,63 ¢τ voor de kwaliteit van 26,67, is wel serieus laag om te verkopen, hopelijk komt het beter (een hogere prijs voor een lager Q), aan mij zal het niet liggen, ik verkoop Q27 aan 2,600 kapi dollars.
Dus al tapijten handelaar, doe dat ook, zo kunnen we veel sterker worden dan bijvoorbeeld de bier handelaren... Ik zou graag ooit een prijs van 5,000 ¢τ (al weet ik het plafond prijzen niet,want dat staat er nergens) zien voor Q25, kunnen de tapijthandelaren helpen, en ik zou graag eens weten wie dat zijn. Kan ik beter jullie tapijten overkopen aan 2,000 ¢τ, zo verdienen jullie ook meer ,dan nu en gaat de prijs omhoog en zo kunnen jullie er dan zelf van genieten, als er een hogere prijs is om weer zelf te gaan produceren.
Groeten, de tapijtenhandelaar _________________
Geiten en tapijten handelaar. Koop hier geiten en verkoop uw stof 
Laatst aangepast door Aäron op Zo 01 Aug 2010, 18:59; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vanillaboy

|
Geplaatst: Do 29 Jul 2010, 22:59 Onderwerp: Q0 |
|
|
En mocht je Q0 tapijten maken dan koopt Kailua ze graag van je voor ook 2000¢t...
Alle andere kwaliteiten graag naar onze Mantus hierboven want inderdaad een product waar 30 wol voor nodig is verdient een veel hogere prijs.
Tommy  _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Aäron

|
Geplaatst: Do 29 Jul 2010, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Ja, daar heb je gelijk in Of je moet alles zelf produceren en dat is redelijk moeilijk met al die wol die je nodig hebt voor 1 tapijtje. _________________
Geiten en tapijten handelaar. Koop hier geiten en verkoop uw stof  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chall

|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010, 6:59 Onderwerp: |
|
|
Nu heb ik er nog niet zo gek veel verstand van, maar is dit niet gewoon de plafondprijs van de tapijten? _________________ “For my ally is the Force. And a powerful ally it is.”-Yoda, Empire Strikes Back |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Aäron

|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010, 11:26 Onderwerp: |
|
|
Ik denk het niet, want nu verkoop ik mijn tapijten Q27 voor 2600 kapi munten
Dus ik verdien er aardig meer, maar wil graag meer van hebben  _________________
|
| Terug naar boven |
|
 |
blubbel

|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010, 11:32 Onderwerp: |
|
|
Tapijten is een moeilijk prodcut om te maken,
Het is zoals zilver en goudsieraden.
De verkoopsprijs kan erg hoog liggen,
maar de snelheid zal traag zijn. _________________ De stad der blubbels is terug van vakantie. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Aäron

|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Als ik volledig zal kunnen produceren , zal ik 50.000 tapijten produceren, hopelijk zal dat wel wat uitmaken in de prijs/kwaliteit verhoudingen... _________________
Laatst aangepast door Aäron op Zo 01 Aug 2010, 19:01; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chall

|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010, 20:21 Onderwerp: |
|
|
| Aäron schreef: | Ik denk het niet, want nu verkoop ik mijn tapijten Q27 voor 2600 kapi munten
Dus ik verdien er aardig meer, maar wil graag meer van hebben  |
Je verkoopprijs heeft niets te maken met de plafondprijs. Je kunt gerust voor meer dan de plafondprijs verkopen, maar die prijs op de stats komt gewoon niet hoger. _________________ “For my ally is the Force. And a powerful ally it is.”-Yoda, Empire Strikes Back |
|
| Terug naar boven |
|
 |
arend
|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010, 20:48 Onderwerp: |
|
|
koopt er ook nog iemand wol op?
arend heeft nog een paar partijtjes |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Aäron

|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010, 23:39 Onderwerp: |
|
|
@chall , Maar waar kun je die prijzen zien... _________________
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chall

|
Geplaatst: Za 31 Jul 2010, 8:22 Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen staan de stats weer op
Tapijten 1.052,63 ¢τ Q24,87
De plafondprijs staat nergens, maar als de stats gedurende langere periode op precies hetzelfde bedrag staat terwijl de Q en/of het aantal producten is veranderd, dan is het zeer aannemelijk dat het weergegeven bedrag de plafondprijs is.
je verkoopprijs bepaal je zelf. En die kun je flink opvoeren ondanks dat de plafondprijs relatief laag is.
Persoonlijk vind ik het veel interessanter om je af te vragen waarom de marktprijs van de wol zo gigantisch hoog is Voor een baal wol heb je nog steeds slechts 1 knol nodig. En de wolprijs is 5 of 6 keer zo hoog als de knollenprijs.
Het antwoord daarop is: kwestie van vraag en aanbod.
Mijn korte speelervaring heeft me geleerd dat de spelers die producten opkopen voor hun speciale gebouwen er voor zorgen dat de prijs enorm opgedreven wordt op de marktplaats.
Het zijn dan ook vaak dit soort producten die bij de stats reeds hun plafondprijs bereikt hebben.
Dit kun je ook herkennen aan de marktprijzen. Worden producten op de marktplaats voor een bedrag ver boven de stats aangeboden, dan zijn de plafondprijzen bereikt. Kleine kanttekening hierbij is uiteraard wel dat de producten regelmatig op de marktplaats aangeboden/opgekocht moeten worden.
Zodra je product in de stats op zijn plafondprijs staat, moet je dus niet meer de stats als ijkpunt gebruiken maar de marktplaats. _________________ “For my ally is the Force. And a powerful ally it is.”-Yoda, Empire Strikes Back |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Chall

|
Geplaatst: Za 31 Jul 2010, 8:50 Onderwerp: |
|
|
BTW, ik heb een tapijtenoverschot op de marktplaats gezet. Met jouw prijzen kun je daar nog wel wat winst uit draaien. _________________ “For my ally is the Force. And a powerful ally it is.”-Yoda, Empire Strikes Back |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Aäron

|
Geplaatst: Za 31 Jul 2010, 9:08 Onderwerp: |
|
|
Ja, nu snap ik het.Als je alles zelf moet produceren, heb je wel niet zoveel tapijten meer over om te verkopen.Dus het aantal wol dat je nodig hebt, mag wel wat naar beneden, naar zo'n 20 wol voor 1 tapijt, kunnen we nog meer winst draaien  _________________
Laatst aangepast door Aäron op Zo 01 Aug 2010, 19:04; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Aäron

|
Geplaatst: Za 31 Jul 2010, 9:10 Onderwerp: |
|
|
(plaats voor te verkopen hé...)
Maar wel een vette winst.
Maar nu is gelukkig het Q gedaald, dat wil zeggen dat de gewone tapijten verkoper ook zijn prijzen misschien doet stijgen, wat ik hoop... _________________
|
| Terug naar boven |
|
 |
|